#3 Tyrinėjant Linos Lapelytės menines dimensijas


Lina Lapelytė – menininkė, muzikantė, performanso ir šiuolaikinės operos kūrėja. Kelias disciplinas savo kūryboje jungianti menininkė daugiausiai gilinasi į performatyvumą ir įvairias jo formas, manipuliuoja žanrų ribomis, tyrinėja kitoniškumo, grožio, amžiaus ir sunkiai išjudinamų stereotipų temas, kritiškai apmąsto aktualius lyties, kultūrinio tapatumo ir jautrių socialinių grupių klausimus. Šiame epizode aptariame jos dabartinius projektus, kūrybinį procesą, idėjas apie savo kultūrinę tapatybę ir tai, kaip ji meta iššūkį tradicinėms sąveikos su atlikėjais koncepcijoms. Mes kalbamės Bruklino muzikos akademijoje (BAM) Niujorke kur vyko operos „Sun & Sea (Marina)“ gastrolės.

Šiame epizode:
Tinklalaidės intro: Bronius Kutavičius „Anno cum tettigonia“ iš albumo „” (Lietuvos muzikos informacijos centras, 2011), „Silesian“ styginių kvartetas: Marek Moś (smuikas), Arkadiusz Kubica (smuikas), Łukasz Syrnicki (altas), Piotr Janosik (violončelė). Linos Lapelytės kūriniai: „The Trouble With Time”, Lina Lapelytė, „Pirouette“, solo paroda „Rupert“, Vilnius, 2017; „Sunscreen Bossa Nova I” iš „Sun & Sea (Marina)” (Skira, 2019), Lina Lapelytė, Vaiva Grainytė, Rugilė Barzdžiukaitė; „Song of Exhaustion, Workaholic’s song I” iš albumo „Sun & Sea (Marina)” (Skira, 2019)Lina Lapelytė, Vaiva Grainytė, Rugilė Barzdžiukaitė; „Hunky Bluff”, „Act I”, „Park Nights”, „Serpentine Gallery”, 2014; „Vacationers' Chorus I” iš albumo „Sun & Sea (Marina)” (Skira, 2019), Lina Lapelytė, Vaiva Grainytė, Rugilė Barzdžiukaitė; „Turn Me On”, Lina Lapelytė (muzika), Eglė Budvytytė (tekstas), 2013; „Mother Earth”, Lina Lapelytė, gyvai „Roberts Institute of Arts”Londonas, 2014; „Touch Me” iš „Study of Slope”, Lina Lapelytė, instaliacija „Tai Kwun Contemporary”, Honkongas, 2021; „Mute”, Lina Lapelytė & Leafcutter John, gyvai festivalyje „Jauna muzika”, 2011; „Have a Good Day!” iš LP „Have a Good Day!” (Operomanija, 2018), Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė, Rugilė Barzdžiukaitė.