Triukšmo mašinos garso menininkui Arturui Bumšteinui atnešė tarptautinį apdovanojimą

  • 2020 m. lapkričio 13 d.

Dar vienas įvertinimas Lietuvos šiuolaikinio meno lauke – neseniai paskelbta, kad „Carapelli" kompanijos rengiamuose vizualiųjų menų „Carapelli for Art“ apdovanojimuose įvertintos Arturo Bumšteino barokinio teatro triukšmų mašinos. Tarptautinis „Carapelli for Art“ šiuolaikinių vizualiųjų menų konkursas šiemet sulaukė daugiau kaip 1700 kūrinių iš 80 pasaulio šalių. Arturo Bumšteino performansas „Navigacijos“ (iš „Blogų orų“ serijos) pripažintas geriausiu atviros kategorijos kūriniu. Tiesa, šį įvertinimą lydėjo ir ne visai malonūs netikėtumai, dėl kurių vos neteko apdovanojimo atsisakyti.


Istorinė Italijos Toskanos regiono alyvuogių aliejaus kompanija „Carapelli" savo 125 metų veiklą nusprendė įprasminti vizualiųjų menų prizu „Carapelli for Art“ ir taip palaikyti bei skatinti šiuolaikinius menininkus. Trečius metus skelbiamą atvirą konkursą sudaro dvi kategorijos – akademinė ir atviroji. Pirmojoje varžosi meno mokyklų studentai, antrojoje, kurioje ir nugalėjo Arturo Bumšteino kūrinys – profesionalūs menininkai. Šiemet paskelbto konkurso tema buvo „Šaknys“, kurios, pasak organizatorių, įžemina ir leidžia augti – tai mūsų tapatybė, istorija, tradicija. Kartu su Arturu Bumšteinu atviroje kategorijoje buvo įvertinta ir menininkė Sergia Avveduti už savo kūrinį „Freccia Esplosa“, o akademinėje kategorijoje – Silvia Bertoldo bei Carlosas Casuso. Bendram prizų fondui „Carapelli" kompanija skyrė 12 tūkst. eurų.

Performansas „Navigacijos“ – tai ilgamečio Arturo Bumšteino susidomėjimo barokinio teatro triukšmų mašinomis rezultatas. Įspūdingas, kartu su rekonstrukcijos meistru Ernestu Volodzka atkurtas triukšmo mašinas bent nuotraukose turbūt jau spėjo pamatyti daugelis. Ne tik ausį, bet ir akį traukiančiomis mašinomis bei performansu „Navigacijos“ akivaizdžiai susižavėjo ir vidurio Italijoje įsikūrusios „Carapelli“ kompanijos fondas, vylęsis perimti tiek teises į kūrinį, tiek pačias triukšmo mašinas.

„Fondas tikėjosi perimti teises į kūrinį ir savo meno kolekciją papildyti mūsų triukšmo mašinomis. Natūralu, su tokiomis sąlygomis mes nesutikome ir norėjome atsisakyti apdovanojimo kartu su piniginiu prizu. Tačiau prasidėjus deryboms, pavyko atrasti kompromisą. Performansas liko laureatu, teisės į kūrinį niekam nėra perduotos, o mes įsipareigojome specialiai „Carapelli for Art“ kolekcijai pagaminti vieną naują triukšmo mašiną, kurios autorius – taip pat Ernestas Volodzka. Naujoji vėjo mašina jau pagaminta, liko tik ją saugiai transportuoti į Florenciją“, – pasakojo „Operomanijos“ prodiuserė Ana Ablamonova.

„Carapelli for Art“ laureatų darbų ir kitų kolekcijos meno kūrinių parodos atidarymas, kaip ir 2020 metų laureatų pagerbimo ceremonija dėl pandemijos yra atidėti į 2021 metus.

LMIC inf.

0