Giedrė Šlekytė Stokholme: „Vokiška romantika, lietuviški intensyvumai“
- 2020 m. sausio 29 d.
Švedijos radijo choras ir dirigentė Giedrė Šlekytė Stokholmo Berwaldo salėje vasario 8 d. pristatys koncertinę programą „Vokiška romantika, lietuviški intensyvumai“. Koncerto rengėjų teigimu, greta ryškiausios vokiškojo romantizmo muzikos chorui bus atlikti inovatyvūs ir intensyvūs Lietuvos kompozitorių choriniai kūriniai.
Vienas geriausių mišrių pasaulio chorų Lietuvos dirigentę pasikvietė kartu parengti jos asmeniškai mėgstamų chorinių kūrinių programą. Iš nepaprastai gausaus vokiškojo repertuaro Giedrė Šlekytė pasirinko romantizmo meistrų Felixo Mendelssohno, Johanneso Brahmso ir Maxo Regerio kūrinius, o iš lietuviškojo sąrašo surinko modernios muzikos kolekciją – Vaclovo Augustino, Broniaus Kutavičiaus, Justės Janulytės, Onutės Narbutaitės kompozicijas.
Vienoje didžiausių Stokholmo koncertų salių „Berwaldhallen“ Švedijos radijo choras atliks Justės Janulytės „Akverelę“, Broniaus Kutavičiaus „Giedantį vėžį“, Onutės Narbutaitės „Vasarą“, Vaclovo Augustino dainas „Tykus, tykus“ ir „Treputė martela“, Romualdo Gražinio aranžuotą „Sutartinę“.
Į koncerto programą ryžtingai įtraukdama lietuvių kompozitorių kūrybą Giedrė Šlekytė veikia kaip aktyvi Lietuvos kultūros ambasadorė. Aiškiai angažuota dirigentė, lygiai kaip ir Mirga Gražinytė-Tyla, renkasi nonkonformistinę repertuaro atrankos strategiją, nepasiduodama tarptautinėms klasikinės muzikos rinkos normoms. Derindama globaliai atpažįstamą romantizmo meistrų kūrybą su šiuolaikiniu nacionaliniu repertuaru ji išlaiko autentišką savo poziciją.
Tokia Giedrės Šlekytės pozicija ryški ne tik šio koncerto kontekste. Jau gegužės mėnesį dirigentė Vilniuje įrašys kompozitorės Žibuoklės Martinaitytės orkestrinius kūrinius su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu ir Lietuvos kameriniu orkestrais, pianistu Gabrieliumi Alekna. Albumo koprodukciją vykdys Lietuvos muzikos informacijos centras, Lietuvos nacionalinė filharmonija ir Suomijos įrašų kompanija „Ondine“.
LMIC inf.