Vienuoliktojoje autorinėje kompaktinėje plokštelėje – tas pats ir kitoks Arvydas Malcys

  • 2019 m. birželio 5 d.

Kompozitorius Arvydas Malcys – vienas dažniausiai ne tik atliekamų, bet ir kompaktinėse plokštelėse įrašomų mūsų muzikos autorių. Iki šiol suskaičiuojama daugiau kaip dvidešimt įrašų leidinių, kuriuose skamba jo muzika, o neseniai pasirodė jau vienuoliktoji jo autorinė kompaktinė plokštelė „Suskilęs laikas“, su septyniais kameriniais jo kūriniais.

Vienuose iš jų girdime ir gerai atpažįstamą kompozitoriaus braižą, ir jo pamėgtus instrumentų derinius. Štai fortepijoninis kvartetas „Paukščių takas“, kurio įvairias versijas yra atlikę per 30 orkestrų ir ansamblių (čia jį įgrojęs Maskvos Ippolitovo-Ivanovo fortepijoninis kvartetas), kūrinys skambėjęs daugiau nei 100 kartų Europos, Amerikos, Azijos koncertų salėse (tarp jų tokiose prestižinėse kaip Niujorko Carnegie Hall, Maskvos filharmonijos, Paryžiaus Théâtre des Champs-Élysées). Arba Juozo Karoso kamerinės muzikos konkurse pirmąją premiją laimėjęs „Saxchord“, kur „Chordos“ kvarteto griežiamą šiuolaikiškai akademinį garsyną praplečia saksofonininko Liudo Mockūno džiazinės frazuotės ir improvizaciniai epizodai.

Tarp mažiau įprastų kompozitoriaus kūrybai – titulinio opuso „Suskilęs laikas“ versija liaudies instrumentams (albume ją atlieka birbynininkas Irmantas Andriūnas, kanklininkė Aistė Bružaitė ir akordeonistas Daniel Rozov), viena iš itin negausių jo vokalinių kompozicijų „Jazmino giesmė“ (tekstas Sigito Gedos, dainuoja Asta Krikščiūnaitė, griežia Valstybinis Vilniaus kvartetas) bei sonata violončelei ir fortepijonui „Prisimimai“ (atlieka Aleksandr Ramm ir Anna Odincova). Tiesa, pastarasis kūrinys nė kiek nestebintų instrumentų pasirinkimu – tačiau jo atsiradimo istorija įdomi. Dar besimokydamas kompozicijos trečiame kurse, atnešęs dėstytojui šias natas autorius iš jo išgirdo, kad čia esą nesiskaitoma su instrumento ir atlikėjo galimybėmis, ir kūrinys nesugrojamas. Į kitą paskaitą atsinešęs savo instrumentą, violončelininkas ir kompozitorius parodė, kad čia viskas sugrojama!

„Ryški čia sudėtoje muzikoje ir kitų muzikologų minima kompozitoriui būdinga instrumentų personifikacija. Girdėti, kad A. Malcio kamerinės muzikos partitūrose veikiantys instrumentai tarsi atgyja – džiūgauja ar nerimauja, liūdi ar žaidžia. Akimirkai instrumentams suteikiama kalbos dovana, per kurią kompozitorius siekia komunikuoti su klausytoju“, – teigia plokštelės bukleto teksto autorė, muzikologė Rasa Murauskaitė.

LMIC inf.

0