Ginto K garso menas – elektroakustinės muzikos citadelėje Paryžiuje
- 2017 m. kovo 15 d.
2017 kovo 15-18 dienomis Paryžiuje, Pompidou centre vyksta tarptautinė konferencija „IRCAM Forum Workshops Paris“. Renginyje savo kūrybą pakviestas pristatyti žymus Lietuvos garso menininkas Gintas K.
„Dažnai jau vien būti pastebėtam ir įvertintam ekspertų yra didelė satisfakcija, kaip, pavyzdžiui, ISEA2015 atveju, kai iš daugiau nei 1000 paraiškų patekau į garso menininkų dvidešimtuką, kurie buvo kviečiami eksponuoti darbus simpoziume. Niekuomet nežinai ką pamatysi, išgirsi tokiuose renginiuose, kai pristatomi visiškai nauji atradimai, tyrimai. Nors virtuali erdvė – labai galingas dalykas, bet tiesioginis dalyvavimas parodose, koncertuose, tiesioginis bendravimas vis dėlto labai svarbus. Be to, mane vis dar žavi garso granuliavimo technika ir gal šiuo aspektu atrasiu ką nors naujo“ – prisipažįsta menininkas.
Gintas K forume gyvai gros kompiuteriu. Demonstruojant pagrindinius elektroninės muzikos komponavimo principus, Ginto K kompiuterio ekranas bus projektuojamas į salę, kur žiūrovai galės matyti grojamą kūrinį. Stebimas gyvas grojimas, kiekvienas jo judesys, MIDI kontrolerio rankenėlių krustelėjimas, transformuojantis garsą, demonstruos visą kūrybinį ir atlikimo procesą. Pasirodymas bus transliuojamas internetu. Kiekvienas šių dienų garso menininkas turi arba siekia susikurti savo virtualų instrumentą, kurio veikimo principus tik jis vienas žino. Gintas K šiuo pasirodymu pravers duris į savo kūrybinę virtuvę, pasidalys savo atradimais.
IRCAM centras, 1977 m. įkurtas Pierre‘o Boulezo, buvo ir išlieka elektroakustinės muzikos citadelė, vienas iš didžiausių pasaulinių tyrimų centrų, skirtų muzikos kūrybai ir moksliniams tyrimams, diktuojantis pasaulines tendencijas elektroninėje muzikoje. Daugelis elektroninės muzikos kūrėjų svajoja apie galimybę prisiliesti prie IRCAM veiklos.
Šių metų forumas yra didesnio IRCAM projekto – „Vertigo“ dalis. „Vertigo“ – tai naujas tarptautinis tarpdisciplininis kūrybinių inovacijų muzikoje, dailėje, dizaine, architektūroje forumas, kurio sudėtinė dalis yra skaitmeninės technologijos, kuriamos IRCAM centre. Forumas suburs menininkų, kompozitorių, kultūros institucijų, mokslininkų bendruomenę, kuri dalysis atradimais, patyrimu garso meno, muzikos srityse, naujų technologijų panaudojime. Konferencijoje bus pristatoma plati elektroakustinės muzikos, naujausių garso, mokslinių tyrinėjimų programa, vyks koncertai, parodos, kūrybinės dirbtuvės, iškiliausių elektroninės muzikos kompozitorių kūrinių prezentacijos. Bus skaitomi pranešimai, vyks diskusijos. Šių metų renginys skiriamas Pompidou ir IRCAM centrų 40-mečiui.
Šių metų „Vertigo“ forumo akcentas – simuliuojama erdvė ir skaitmeninės formos. Kompiuteris, naujausios technologijos, tokios kaip išmanieji telefonai, keičia mūsų gyvenimą. Simuliuojamos 3D erdvės, skaitmeniniai garsai keičia ir ekonomiką, ir kūrybos įpročius. Tad forumas bus skirtas garso dizainui, programos „Max“ naujovėms, prezentacijoms, kūrybinėms laboratorijoms, garso architektūrai ir 3D koncepcijai.
Aktyvus elektroninės muzikos autorius Gintas K prisimena ankstesnius renginius, kuriuose jam teko dalyvauti: „Paskutiniai simpoziumai, kurie buvo panašūs į šį savo idėjomis, apimtimis, menininkų įvairove – ISEA2015 Kanadoje ir ISSTA2016 Šiaurės Airijoje. Vankuveryje vykęs simpoziumas buvo stulbinamo masto (viename vakaro renginyje dalyvavo 5000 žmonių), o Londonderyje vykusi konferencija buvo labiau koncentruota į garsą, kur kas kameriškesnė, tai suteikė daugiau galimybių bendravimui, dalijimuisi. Panašiems renginiams galima būtų priskirti ir „Transmediale“ festivalį Berlyne, kur taip pat buvo eksponuojami mano darbai 2005 ir 2007 metais. Toks judėjimas su muzikine kūryba ir technologijomis veda naujų aspiracijų ir kūrybinių rezultatų link“.
Paklaustas apie bendras pasaulio muzikos ir technologijų tendencijas, kitų elektroninės muzikos autorių kontekstą, Gintas K įvardijo šį laikmetį individualybių era, kurioje gali sutapti požiūris į garsą ir muziką, nors stilistikos ir muzikos kalba skiriasi.
„Muzika jau kuriama planšetiniais kompiuteriais ir išmaniaisiais telefonais, bet kol garso kokybė sąlygiškai prasta, tol jie rimčiau neeksploatuojami. Bet tai labai įdomu. Aš viliuosi, kad muzika plečiasi kokybiniu atžvilgiu, vertinama ne pagal priklausymą krypčiai, stilistikai, bet pagal tai, kiek muzikoje yra pačios muzikos, o ne tik efektingų, techninių triukų“ – sako Gintas K.
LMIC inf.