Vaidos Striaupaitės-Beinarienės raktažodžiai autoriniame koncerte

  • 2015 m. liepos 15 d.

Beinarienė.jpg
Liepos 19 d., sekmadienį, 17 val., Trakų pilies menėje įvyks kompozitorės Vaidos Striaupaitės-Beinarienės autorinis koncertas, rengiamas vasaros renginių ciklo „Užutrakio vakarai“ kontekste. Penkias kūrybinį autorės dešimtmetį nužyminčias kompozicijas atliks ansamblis „Musica Humana“ (meno vadovas ir dirigentas Algirdas Vizgirda) ir solistai Simona Liamo (sopranas), Tomas Tuskenis  (baritonas), Ula Čaplikaitė (fleita), Robertas Beinaris (obojus), Karolina Beinarytė (smuikas).

Koncertiškai patrauklaus skambesio muziką Vaida Striaupaitė-Beinarienė dažniausiai rašo įkvėpta industrinės aplinkos garsų, gamtos reiškinių, dailės ir literatūros kūrinių, etninės įvairių tautų muzikos. Daugelyje kamerinių bei solinių kūrinių kompozitorė gilinasi į naujų skambesių paieškas, netradicines garso išgavimo formas. Tai ypač akivaizdu jos gausioje kūryboje pučiamiesiems instrumentams, kurioje atsiranda daugiagarsiai, vienalaikis dainavimas, perkusinė technika, grojama atskiromis instrumento dalimis, liežuvėliais ir t.t. Organizuodama kūrinio dinaminę formą, kompozitorė remiasi akustinio intensyvumo principais, sąlygojamais harmoninės bei derminės kaitos.

Pirmas koncerto „žingsnis“ – muzikos garsų, ženklų, struktūrų ir simbolių „Raktažodis“ (2008) fleitai, obojui, klavesinui ir styginiams, kuris, anot autorės, atvers duris į skirtingų epochų kultūrines erdves: I padala – renesansišką lyrizmą ir ramybę, II – barokinę energiją ir concerto grosso veržlumą, III – nerimastingai melodingą romantizmą, IV – mūsų laiko groteską, muzikos inovacijas, aštrų skambesį ir aleatorinę laisvę. „Nepaisant nuolatinio vyksmo ir kintamumo, „Raktažodis“ sukurtas remiantis bendra garsine struktūra ir jos plėtojimo sistema“ – komentuoja Vaida Striaupaitė-Beinarienė.

Kita „raktinė“ autorinio koncerto kompozicija – trijų dalių Koncertas obojui, smuikui ir kameriniam orkestrui (2009), kurio I dalis turi stiprų balakauskiškai impresionistinį aspektą (kūrinys pradėtas rašyti stažuojantis Prancūzijoje). Pasak muzikologės Laimutės Ligeikaitės, „tai neabejotinai vienas reikšmingiausių kūrinių obojininko Roberto Beinario repertuare. Ir ne tik todėl, kad autorė – Roberto žmona, o solo partiją greta griežia jo sesuo smuikininkė Karolina Beinarytė (Kauno styginių kvarteto primarijus). Tai labai meistriška, spalvinga, neoklasikinės sandaros ir įtemptos dramaturgijos kompozicija, skirtingus charakterius ir grojimo būdus kiekvienoje dalyje (kurios atliekamos be pertraukos) išreiškianti muzika“.

Vaidos Striaupaitės-Beinarienės autorinio koncerto programą taip pat sudarys vokalinis ciklas sopranui ir ansambliui pagal Vytauto Mačernio eiles („Temsta…” sopranui, fleitai, violončelei, klavesinui (2015 versija) ir „Nubudimas” sopranui, obojui, klavesinui (2004), ir dvi arijos: Karaliaus Mindaugo arija „Štai aš jau vainikuotas!” iš operos „Karūnos kelias” baritonui ir orkestrui (2014) bei Frico arija „Aš savo žemėje savas” iš operos „Šventavartė” baritonui ir orkestrui (2012).

LMIC informacija