YAMAHA muzikos mokyklai Lietuvoje – 25-eri

  • 2018 m. balandžio 26 d.

Kalbina Raminta Keršytė

YAMAHA muzikos mokykla – išskirtinis reiškinys Lietuvoje. Dauguma pažįstame ją lankiusių ir tebelankančių suaugusiųjų ar vaikų. Apie 25-metį Lietuvoje ir muzikos mokymo metodiką kalbamės su mokyklų vadove Baltijos šalims Jolanta Pulauskiene.


23915527_1988496048100538_5441268188104362199_n.png
Lietuvoje veiklą pradėjote 1993 m. ir sėkmingai tęsiate iki šiol. Kokios priežastys lėmė, kad, rodos, mums tolimos Japonijos muzikos mokyklos koncepcija taip įsitvirtino Lietuvoje?

Muzikos mokymas – bendražmogiškas dalykas. Nėra taip svarbu, kurioje šalyje metodika atsirado. Svarbi metodikos kokybė, o japonai sukūrė išties unikalią muzikinio ugdymo sistemą, leidžiančią įdomiai ir pažangiai mokyti muzikos. Mes esame įgiję YAMAHA muzikos mokyklos frančizę. Kai 1993 m. pradėjome veiklą nepriklausomoje Lietuvoje, tai buvo labai inovatyvu, atsivėrė daug neatrastų galimybių. Tuo metu labai norėjosi naujo, demokratiško mokymo, laisvės, kūrybiško mokymosi. Laikas parodė, jog mūsų pasirinkimas buvo teisingas.

Papasakokite plačiau apie jūsų metodiką. Kuo ji skiriasi nuo tradicinių muzikos mokyklų?

Vos įsikūrę Lietuvoje pasiūlėme pasaulinio lygio metodinę sistemą, turinčią įvairias tęstines mokymo programas, aprėpiančias visą amžiaus spektrą – nuo 4 mėnesių kūdikių iki senjorų. Siūlome laipsniškai ir inovatyviai sudėliotą sistemą, padedančią įdomiai, profesionaliai mokyti vaikus ir suaugusiuosius muzikos, skatinant jų kūrybiškumą bei emocinio intelekto vystymąsi.

Visos YAMAHA muzikos mokyklos programos turi vadovėlius, kompaktines plokšteles ir, aišku, kiekvienam amžiaus tarpsniui skirtingus metodinius tikslus. Programas rengė tarptautinės įvairių sričių profesionalų – muzikos pedagogų, muzikantų ir psichologų pajėgos, todėl jos atliepia ir vaiko, ir suaugusiojo psichologiją: kokiais žingsneliais ir kaip pateikti žinias, kad jos būtų lengviau, greičiau ir smagiau įsisavinamos. Pasiekti gerų mokymosi rezultatų padeda ir mokymosi procese naudojamos naujausios technologijos, modernios pedagogikos žinios.

Esame įnešę ir savo indėlį adaptuodami Lietuvos ikimokyklinio amžiaus programas, papildami jas nacionaliniu repertuaru. Turime tris ikimokyklinio mokymo programas ir penkiolika instrumentinių programų vaikams bei suaugusiesiems. Esame pionieriai Lietuvoje instrumentines programas mokydami grupėmis. Atliekame įvairių stilių muziką – nuo klasikinės, džiazo standartų iki popmuzikos dainų.

Kokio amžiaus mokinių turite daugiausiai?

Dažniausiai YAMAHA mokyklų duris Lietuvoje praveria ikimokyklinio amžiaus vaikai, kurie auga keliaudami iš programos į programą. Galiu pasidžiaugti, kad, nepaisant gimstamumo mažėjimo, mokinių skaičius mūsų muzikos mokyklose auga. Pastebiu ir ateinančių mokytis suaugusiųjų skaičiaus didėjimą. Tai žmonės, kurie kadaise mokėsi muzikos, bet nebegroja ir ateina susigrąžinti žinių. Taip pat tie, kurie niekad nesimokė muzikos, bet apie tai svajojo. Aišku, turime daug ir mokyklinio amžiaus vaikų ir paauglių.

Daugelį senjorų, manau, pristabdo gajus mitas, kad būdamas pensinio amžiaus jau nieko naujo nebeišmoksi. Šią nuostatą ypač norėtųsi keisti. Juk pensinis amžius kaip tik palankus mokytis: daugiau laisvo laiko ir galimybių vystyti gebėjimus, įgyvendinti senas svajones. Vakarų Europoje senjorai kur kas aktyviau renkasi mūsų tinklo mokyklas. Stebiu žmones per koncertus, jų džiaugsmingas akis, kai pagroja kūrinį savo artimiems žmonėms, įteikia jiems tokią dovaną. Būkime atviri: motyvacija daro stebuklus. Išmokti galima visko.

Pakalbėkime apie talentą, gabumus ir muzikalumą. Kiek jie būtini?

Remdamasi savo 25-erių metų praktika galiu pasakyti, kad kiekvienas žmogus gali išmokti groti, reikia tik įdėti darbo ir lavinti savo gebėjimus. Kiekvienas žmogus yra unikalus – tad ir rezultatai visų skirtingi. Svarbu ne mažesni ar didesni muzikiniai gebėjimai, o noras muzikuoti bei asmeniniai tikslai. O mūsų mokytojai tikrai suteikia didžiulį įkvėpimą ir motyvaciją mokytis. Todėl visada kviečiame pirmiausia ateiti ir pabandyti.

Kaip pati sakote, YAMAHA muzikos mokykla – šiuolaikiška ir populiari. O koks turėtų būti jūsų mokyklos mokytojas?

Nuolat ieškome kūrybingų muzikantų-pedagogų. Pirmiausia jie turi būti savo srities profesionalai. Būtina turėti gerus bendravimo įgūdžius, mylėti žmones ir būti atviriems naujovėms, norėti ne tik mokyti, bet ir mokytis. Apibendrinanti formulė būtų tokia: profesionalus muzikantas, puikus pedagogas, kūrybiškas, dinamiškas, „atviro proto“ žmogus, jaučiantis ir suprantantis kitą, bet kokiomis aplinkybėms išlaikantis vidinę ramybę... Reikalavimų daug, tad tokių žmonių nėra taip lengva surasti. Na, o ir suradę mes dar ilgai juos mokome dirbti pagal YAMAHA metodiką, organizuojame daug profesinių seminarų. Mūsų mokytojai daug laiko skiria savo kvalifikacijos kėlimui, suprasdami, jog XXI amžiaus mokiniams reikia XXI amžiaus mokytojų.

Ypač norėčiau pasidžiaugti esama Lietuvos ir Latvijos YAMAHA muzikos mokyklos komanda. Japonai ir vokiečiai išskiria aukštą mūsų mokytojų kvalifikaciją ir darbo kokybę. Tai yra didžiausias įvertinimas bendrame Europos mokyklų kontekste.

Galbūt žinote, koks tolimesnis YAMAHA muzikos mokyklos mokinių kelias – ar yra pasirenkančių toliau muzikuoti, dirbti su muzika?

Kelias labai įvairus. Yra mokinių, kurie sėkmingai baigia mūsų muzikos mokyklas, renkasi muzikanto profesiją, mokosi toliau ir sėkmingai koncertuoja, dirba muzikos srityje. Kitai daliai muzika lieka laisvalaikio pomėgiu. Labai smagu, jog daug mokinių mūsų mokyklą lanko ištisomis dinastijomis.

Yra tokių mokinių, kurie mokosi ilgai, kelia sau vis aukštesnius asmeninius tikslus, ir tokių, kurie pasimoko kelerius metus, nes nori išmokti tik tam tikrus kūrinius. Esame neformalaus ugdymo įstaiga, tad mūsų tikslas – padėti visiems įgyvendinti savo tikslus ir svajones.

Šiai mokymo sistemai Japonijoje – jau 65-eri metai. Kaip pavyko įsitvirtinti kitose valstybėse?

YAMAHA – tarptautinė kompanija, įkurta Japonijoje 1887 m., šiuo metu dirbanti visuose žemynuose. Ji pirmiausia žinoma kaip kokybiškų muzikos instrumentų, įvairios technikos gamintoja, bet taip pat ji yra viena iš nedaugelio kompanijų, kuri daugiau kaip 65 metus investuoja į muzikos metodikos kūrimą ir sklaidą. YAMAHA mokyklos sėkmingai veikia visame pasaulyje.

Kokia jūsų muzikos mokyklos vizija?

Siekiame būti kūrybiškiausia, dinamiškiausia, didžiausia ir moderniausia privačia muzikos mokykla Baltijos valstybėse. Prieš ketvirtį amžiaus pradėjome nuo vienos, dabar veikia 89 mokyklos 35 Lietuvos miestuose. Latvijoje jau turime 21 mokyklą, plėtra Estijoje irgi planuojama. Mums svarbu prisidėti prie visuomenės ugdymo, kultūros lauko plėtros. Norime būti mokykla, suteikiančia muzikinio lavinimosi galimybes kuo didesniam žmonių ratui bei padedančia kiekvienam įgyvendinti savo muzikines svajones. Norime būti tokia mokykla, į kurią norisi ateiti.