Dadaistinio aštrumo operos „Post futurum“ premjera

  • 2018 m. vasario 26 d.

premjera-opera-post-futurum.jpg
Kovo 2, 3 ir 10 dienomis Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre įvyks operos „Post futurum“ premjera. Pastatymą rengiančios komandos branduolį sudaro kompozitorius Gintaras Sodeika, libreto autorius Sigitas Parulskis, režisierius Oskaras Koršunovas ir scenografas Gintaras Makarevičius, kurie savo kūrybinėje laboratorijoje įgyvendino aštrų ir daugialypį dadaistinį sumanymą.

Hiphopas, džiazas, rokas, popmuzika – pasak kompozitoriaus Gintaro Sodeikos, šioje operoje miksuojami visų šių žanrų elementai. Čia taip pat laužomi akademinės tradicinės operos stereotipai, įtaikant į visą XX a. nužymėjusių drąsių eksperimentinių scenos veikalų toną. „Kartu su režisieriumi Oskaru Koršunovu šią operą vadiname dadaistine, šių dienų dadaizmo prasme ir tai yra ganėtinai dėsninga, kadangi abu esame dideli fluxus, kuris istoriškai buvo dada pasekmė, gerbėjai ir fluxus praktikai“, – komentuoja Gintaras Sodeika.

„Post futurum“ spaudos konferencijoje režisierius Oskaras Koršunovas akcentavo, jog kartu su kompozitoriumi Gintaru Sodeika jau seniai buvo žengiama šiuolaikinės operos link. Muzikos vaidmuo nuo pat pradžių buvo reikšmingas daugeliui jų kurtų dramos pastatymų, o 1994 m. pasirodžiusį spektaklį „Labas Sonia Nauji metai“ netgi galima būtų vadinti dadaistiniu miuziklu. Taigi „Post futurum“ kūrybinės laboratorijos priešistorė ilga, ir būtent ji suteikė kūrėjams ryžto pagaliau imtis operos.

Lietuvos valstybės atkūrimo 100-mečiui dedikuotoje operoje šalies istorija ir jos istorinės figūros nebus interpretuojamos vien didingai: anot Sigito Parulskio, kartais į tokius dalykus kaip valstybė ar tauta sveika pažvelgti su humoru. „Holivudas turi terminą drammedy, kuriuo vadinama drama su komiškais elementais. Mūsų kūrinys taip pat turės jei ne komiškų, tai bent jau linksmesnių spalvų“, – teigia „Post futurum“ libreto autorius.

Librete atspindėtų istorinių įvykių chronologija apima trumpą laiko atkarpą nuo 1917 m. gruodžio 11 d. iki 1918 m. vasario 16 d. Bet anaiptol ne visi jame vaizduojami įvykiai realūs. „To meto įvykiai padarė ateitį įmanomą, atvėrė įvairiausių galimybių. Šis fantastiškų galimybių atvėrimas ir yra tai, kas gali įvykti „po ateities“. Tyčia žaidžiame manydami, kad taip įdomiau, praplėsdami mąstymo, suvokimo ir fantazijos ribas“ – teigia Gintaras Sodeika.


postfuturum.jpg
Gintaras Sodeika
POST FUTURUM

2 v. opera 
Libreto autorius Sigitas Parulskis

Muzikos vadovas ir dirigentas Robertas Šervenikas
Dirigentas Julius Geniušas
Režisierius Oskaras Koršunovas
Scenografas Gintaras Makarevičius
Kostiumų dailininkė Agnė Kuzmickaitė
Šviesų dailininkas Eugenijus Sabaliauskas
Vaizdo projekcijų autorius Rimas Sakalauskas
Choreografė Vesta Grabštaitė
Choro meno vadovas Česlovas Radžiūnas

LMIC inf.