Pasirodė antrasis Gintaro Sodeikos autorinis albumas „Petardos“

  • 2021 m. sausio 4 d.

Vienas ryškiausių Lietuvoje teatro muzikos kūrėjų Gintaras Sodeika 2021-uosius pasitinka su nauju muzikos albumu „Petardos“.

Kaip teigė muzikologė Vita Gruodytė, akustinė muzika galėtų atrodyti šiek tiek paraštine G. Sodeikos kūryba, nes kompozitorius labiau žinomas kaip muzikos teatrui autorius, įvairių hepeningų organizatorius, Jono Meko vizualiųjų menų centro Vilniuje vadovas. Anot jos, antra autorinė kompaktinė plokštelė verčia suklusti. Praėjusių metų pabaigoje išleisto albumo įrašuose skamba visas lietuvių šiuolaikinės muzikos atlikėjų žvaigždynas – tarptautinio pripažinimo šiemet sulaukęs šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“ (dirigentas Karolis Variakojis), pianistai Petras Geniušas ir Joris Sodeika, geriausių Lietuvoje styginių kvartetų pajėgos (Čiurlionio, „Chordos“, „ArtVio“ ir „Mettis“ kvartetai), taip pat violončelininkas Povilas Jacunskas, kontrabosininkas Donatas Bagurskas. Prie plokštelės įrašų dirbo garso režisieriai Aleksandra ir Vilius Kerai.

2015 m. pasirodęs pirmasis Gintaro Sodeikos CD „Tremors“ buvo skirtas fortepijoninei kompozitoriaus kūrybai, o naujojoje plokštelėje instrumentų tembrų spektras platesnis. Tačiau pats fortepijonas niekur nedingsta. Jo skambesys jungia visus tris čia įrašytus kūrinius. Titulinė kompozicija „Petardos“, davusi pavadinimą albumui, yra skirta solo pianistui, gebančiam ne tik suvaldyti mašinistinio minimalizmo šuorus, bet ir su fortepijonu elgtis kaip su perkusiniu instrumentu. Šį kūrinį interpretuoja, o kartais gal net improvizuoja P. Geniušas.

Antroji kompozicija dvigubu pavadinimu „Tettigonia perdida“ arba „DADA Concerto grosso“ yra lyg dviguba nuoroda – į garsųjį 1980-ųjų Broniaus Kutavičiaus „Anno cum tettigonia“ styginių kvartetui ir įrašui, o taip pat į DADA manifestą, kurio paskelbimo šimtmečiui kūrinys ir dedikuojamas. Tai Sodeikai būdingu „akademinio techno“ stiliumi parašyta muzika, kurią vienu metu atlieka net 4 styginių kvartetai, taip pat fortepijonas, violončelė ir kontrabosas. Paskutinė plokštelės kompozicija „DRU KA JA MU DI“ nuskamba lyg iš spektaklio iškirptas fragmentas, kuriame veikia aštuoni akustiniai instrumentai, du gyvosios elektronikos moduliai ir dirigentas. Laisvą, jei ne chaotišką „veikėjų“ žaidimą garsais palaipsniui užvaldo į visuotinį transą vedantis pulsas.

Kompaktinę plokštelę „Petardos“ išleido VšĮ „Riturnelė“, leidinį parėmė Lietuvos kultūros taryba.

Leidėjų inf.