Vytauto V. Jurgučio „Metroscan“ – Seule
- 2018 m. rugsėjo 12 d.
2017 metais šis projektas parodytas „Experimental Intermedia“ festivalyje Niujorke, vėliau su dideliu pasisekimu sutiktas Taivano audiovizualinio meno festivalyje. Pastarajame jis buvo pastebėtas Seulo festivalio kuratorių ir pakviestas jame dalyvauti šiais metais. 2016 metais Lietuvos menininkų kūrinys buvo atliktas Tokijuje ir Osakoje (Japonija), pristatytas Madrido pažangiųjų medijų festivalyje „MADATAC“, kuriame Vytautas V. Jurgutis ir Vaclovas Nevčesauskas pasirodė festivalio uždarymo ir apdovanojimų koncerte. Dar ankstesniais metais menininkai surengė „Metroscan“ pasirodymus Kinijoje, Honkonge ir Indijoje, o šių metų pradžioje kelis jų ir Vokietijos festivaliuose – vienas pasirodymas įvyko Berlyne, kitas Miuncheno „Muffatwerk“ pagrindinėje koncertų salėje, kurioje „Metroscan“ atidarė naują tarpdisciplininį festivalį „Panta Rhei“.
Pasak Vytauto V. Jurgučio, projektas „Metroscan“ – tai futuristinis audiovizualinis kūrinys megapolio, jo informacinio tempo, įvykių daugiapoliškumo ir kitų posturbanistinių vektorių temomis. Kūrinio muzika balansuoja ant „protingos ribos“ tarp eksperimentinės ir pulsuojančios elektroninės muzikos stilistikų, todėl „Metroscan“ geba užmegzti ryšį su platesne klausytojų auditorija. Vizualinė kūrinio dalis paremta gyvu garso konvertavimu į videoprogramomis apdorojamą ir realiu laiku sukuriamą vaizdą, kuris pasižymi ypatingai greita elementų kaita, vaizdinių prisodrinimu ir nenuspėjamumu. Vizualikoje naudojamos „glitch“ ir kitos efektyvios vaizdinės priemonės. Kūrinio sumanymas ir pavadinimas „Metroscan“ susijęs su daugiaprasme žodžio „metro“ kilme (gr. metron – matas). Ji siejasi su metropolijos, matavimo, judėjimo ir transportavimo sąvokomis. „Visos šios sąvokos yra „nuskenuojamos“ į labai koncentruotą garsą ir vaizdą – suspaustą didmiesčio informacinę laviną, kuri skaitmeninių technologijų pagalba perlydoma į išgrynintą estetinį rezultatą“, – atskleidžia kompozitorius.2017 metų lapkritį „Metroscan“ buvo atliktas ir Šiuolaikinio meno centre Vilniuje. Sausakimšoje salėje lietuvių menininkai turėjo tikrai nelengvą iššūkį, kadangi jų pasirodymas vyko prieš japonų skaitmeninio meno guru Ryoji Ikeda projektą „Supercodex“. Meno kritikas Tautvydas Bajarkevičius vėliau taip atsiliepė apie lietuvių koncertą savo recenzijoje savaitraštyje „Šiaurės Atėnai“: „Kompozitoriaus Vytauto V. Jurgučio ir videomenininko Vaclovo Nevčesausko duetas „Metroscan“ tam tikra prasme netgi pasirodė spalvingesnis, „šviežesnis“, įspūdingesnis. Konceptualiu pavadinimu, retoriniais ornamentais festivalio buklete, sinchronizuotomis vizualinių paralelių matricomis duetui pavyko perteikti šiuolaikinio urbanizmo mitologijas ir jų nesuskaičiuojamus virsmus daugiapolių skaitmeninių estetikų sraute. Kitaip tariant, pavyko nukonkuruoti šiuo požiūriu paprastai neprilygstamą svečią iš Japonijos“.
„Metroscan“ projektą Seule pristato Lietuvos kultūros taryba.
LMIC inf.