Raimonda Žiūkaitė

Kompozitorė Raimonda Žiūkaitė nuo pirmųjų kūrybinių bandymų balansuoja tarp jausminės, provokuojančios roko energijos ir racionaliai suplanuotų procesų, pagal šiuolaikinės klasikos inovacijas. Jos potraukį sunkiajai muzikai lemia net ne roko praktika, grojant grupėse, o sunkiosios muzikos estetikos ir gaivališkos ekspresijos potencialas, kuris smelkiasi į sisteminių ryšių valdomą kompozicijų rašymą. Galbūt todėl profesionali Raimondos Žiūkaitės kūryba aprėpia labai skirtingas, netgi viena kitai oponuojančias tendencijas. Dalis jos kompozicijų – tarsi architektūrinės konstrukcijos ar palaipsnių metamorfozių procesai, paremti viena struktūrine idėja (pvz., trigarsių (triadų) jungimu į kitokias nei tradicinis tonalumas sistemas). Kituose kūriniuose, kur į pirmą planą iškyla performatyvumo aspektas, kompozitorei aktualios tokios kategorijos kaip netikėtumas, klaida, paradoksas, ironija, absurdas.

Linas Paulauskis

Anthology of Lithuanian Art Music in the 21st Century - Chromatografija

X
Anthology of Lithuanian Art Music in the 21st Century - Chromatografija

Extremely Happy to Announce

X
Extremely Happy to Announce

Wormholes in the Mind

X
Wormholes in the Mind

Biografija

Raimonda Žiūkaitė (g. 1991) baigė chorinio dirigavimo specialybę Nacionalinėje M.K. Čiurlionio menų mokykloje ir kompozicijos bakalauro bei magistro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (prof. Ričardo Kabelio kompozicijos klasė). 2012 m. rudens semestre pagal Erasmus mainų programą studijavo Vienos muzikos universitete (Detlevo Müller-Siemenso kompozicijos klasė), 2018–2020 m. studijavo elektroninės muzikos kompoziciją Mozarteumo universitete Zalcburge (Achimo Bornhöfto kompozicijos klasė), 2016–2020 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos meno doktorantūroje, darbo vadovai: doc. dr. Mārtiņš Viļums ir prof. habil. dr. Gražina Daunoravičienė. Jos meno tyrimų tema – tercinių trigarsių (triadų) neo-rymaniškoji interpretacija ir jos transformacijos į komponavimo sistemą perspektyva.

Raimonda Žiūkaitė reguliariai dalyvauja meistriškumo kursuose: muzikos laboratorijoje „Procesas“ Vilniuje (2012), festivalio „Donaueschinger Musiktage“ kursuose jauniesiems kompozitoriams Donauešingene (2012), N+ ECA tinklo choreografų/šokėjų ir kompozitorių/muzikantų bendradarbiavimo intensyviuose kursuose Vilniuje (2014), SoCCoS mikro-rezidencijoje CTM festivalyje Berlyne (2016), Darmštato naujosios muzikos vasaros kursuose (2018), „impuls“ kompozitorių akademijoje Grace (2019), Štutgarto vokalo ir naujojo muzikinio teatro meistriškumo kursuose (2020).

Žiūkaitės kūryba atliekama tiek Lietuvoje, tiek vis dažniau už jos ribų: Austrijoje, Vokietijoje, Liuksemburge, Meksikoje. Ji skambėjo Tarptautiniame akordeono festivalyje Vilniuje (2013), tarptautiniuose šiuolaikinės muzikos festivaliuose „Encuentro Revueltas Sonoras, Intersticios“ (Meksika, 2019), „eviMus“ (Vokietija, 2019), „impuls“ (Austrija, 2019) „Druskomanija“ (Lietuva 2014-2019), „Crossroads“ (Austrija, 2017, 2019), „Aspekte“ (Austrija, 2020). Tarp kūrinių atlikėjų – tiek žymūs lietuviški kolektyvai, tiek ir užsienio ansambliai. Jos kompozicija „Flores Duo“ chorinės muzikos konkurse „Vox juventutis 2011“ pelnė trečiąją premiją, o „Chromatografija“ 8 akordeonams buvo įtraukta į CD „XXI amžiaus Lietuvos kompozicinės muzikos antologija“, kuruotą amerikiečio Franko J. Oteri (2017).

Žiūkaitė aktyvi ir muzikologinėje veikloje, šiuolaikinės akademinės ir eksperimentinės muzikos reiškinius aprašiusi daugiau nei 20-tyje straipsnių, apžvalgų, recenzijų, publikuotų žurnale „Literatūra ir menas“ ir internetiniuose portaluose; taip pat mokslinių straipsnių neo-rymaniškosios harmonijos teorijos tema, publikuotų tarptautiniuose mokslo žurnaluose.

Šalia akademinės muzikos rašymo kompozitorė pasirodo ir kaip savo kūrybos atlikėja performansuose balsui ir elektronikai, dainuoja choruose, yra grojusi roko grupėse ar pasirodžiusi kaip solo dainų autorė-atlikėja.

Kūrinio pavadinimas/Kompozitorius/Instrumentuotė

Metai

Trukmė

Pavyzdžiai

Ištekliai

Kūrinio pavadinimas/

Metai/

Trukmė