Nidoje - Dianos Čemerytės premjera ir lietuvių muzikos klasikai
- 2017 m. liepos 10 d.
Jau dvidešimt pirmą kartą liepos 15–22 d. Nidoje vyksiantis Thomo Manno festivalis šiemet siūlo atsigręžti ištisą 100-metį atgal, į I Pasaulinio karo laikus ir peržvelgti 1917-ųjų metų revoliucijos pasekmes kultūros bei meno erdvei. Tad vienokius ar kitokius ano laikmečio atspindžius išgirsime ir išvysime visoje festivalio programoje, kurioje neapsieinama ir be lietuviškos muzikos akcentų.
Liepos 15 d., šeštadienį, 19 val., Nidos evangelikų liuteronų bažnyčioje skambėsiančiame atidarymo koncerte sulauksime specialiu festivalio užsakymu gimusios premjeros – kamerinis choras „Aidija“ (meno vadovas Romualdas Gražinis) atliks Vokietijoje, Frankfurte prie Maino, gyvenančios ir kuriančios Dianos Čemerytės kūrinį „Laiškai: Venecija – Nida“ (2017). Kompozicijos idėja, pasak pačios autorės, gimė iš jausmo, kai, būdama penkiolikos, ji įsimylėjo Luchino Visconti filmą „Morte a Venezia“, pagal to paties pavadinimo Thomo Manno novelę „Mirtis Venecijoje“ (1911). „Filmo, arba novelės, siužetas perteikia pagrindinio personažo – sunkią krizę išgyvenančio austrų kompozitoriaus Gustavo Mahlerio (novelėje – rašytojo Gustavo fon Ašenbacho) – dramą. Pastarasis, ieškodamas poilsio ir ramybės, atvyksta į Lido kurortą greta Venecijos ir atostogaujančių aristokratų minioje pastebi nepaprastai tobulą lenkų jaunuolio Tadzio grožį, jo paskutiniųjų dienų trumpos laimės ir džiaugsmo idealą...“, – pasakoja kompozitorė. Tai tarsi penki muzikiniai laiškai (kūrinys penkių, viena į kitą pereinančių dalių), keliaujantys iš Venecijos į Nidą, tarsi paties atostogaujančio pono Manno aprašomi pastarųjų dienų įspūdžiai, emocijos, išgyvenimai.
Prisotintas lietuviškos muzikos – liepos 16 d., sekmadienį, 20 val., Nidos evangelikų liuteronų bažnyčioje vyksiantis koncertas. Čia skambės programa, skirta Juozui Pakalniui, Jeronimui Kačinskui ir Stasiui Šimkui. Rodos, absoliučiai skirtingų stilių muziką kūrę kompozitoriai tarpusavyje neturi nieko bendra, tačiau koncertą vesianti muzikologė Vytautė Markeliūnienė teigė, jog visus juos sieja ne tik Klaipėdos konservatorija, ryški kūryba chorams, bet ir aktyvi veikla stovint už dirigento pulto. Su pianistų Daumanto Kirilausko, Eugenijaus Žarskaus, fleitininko Vytenio Gurskio bei choro „Aidija“ parengta programa stengtąsi atskleisti stipriąsias šių kūrėjų muzikos puses, įtraukiant ir rečiau skambančius, galbūt, mažiau populiarius kūrinius.
LMIC inf.