„Muzika kaip kinas“ sugrįžta atsisveikinti

  • 2016 m. lapkričio 2 d.

Lietuvą apkeliavęs nostalgiškas, pasididžiavimą Lietuvos kinu ir kino muzika skatinantis projektas „Muzika kaip kinas“ grįžta į Vilnių ir Kauną. Lapkričio 17 d. Kaune, VDU didžiojoje salėje, ir lapkričio 20 d. Vilniuje, Valdovų rūmuose paskutinį sykį atgims Lietuvos kino aukso fondo grožis renginyje „Muzika kaip kinas“.

Jaunimo simfoninis orkestras, vadovaujamas jaunosios kartos dirigento, „Auksinio scenos kryžiaus“ laimėtojo Ričardo Šumilos, muzikalumu garsėjantis kamerinis choras „Aidija“ (meno vadovas Romualdas Gražinis) su žinomų džiazo muzikantų grupe bei vienu iškiliausių Lietuvos dokumentinio kino kūrėjų Audriumi Stoniu kviečia į vakaro koncertus prisiminti poetinio lietuvių kino muzikalumą bei kinui muziką kūrusius kompozitorius. 

Dirigentas Ričardas Šumila apie sumanymą imtis šios nelengvos užduoties sako: „Norėjome atgaivinti lietuvių kino pilnatvę – džiaugtis ne tik vaizdu, bet išryškinti ir filmų muziką bei jos kūrėjus, supažindinti visuomenę su lietuvių kompozitorių muzika kinui, kurios koncertiniai variantai praktiškai neatliekami“.

Skambant ryškiai ir melodingai Viačeslavo Ganelino, Giedriaus Kuprevičiaus, Algimanto Apanavičiaus, Eduardo Balsio, Broniaus Kutavičiaus, Vytauto Barkausko ir kitų kompozitorių muzikai žiūrovai kviečiami mėgautis kino vaizdais, surikiuotais ir atrinktais Audriaus Stonio iš pačių įsimintiniausių Lietuvos kino klasikos filmų „Gražuolė“ (rež. Arūnas Žebriūnas, 1969), „Niekas nenorėjo mirti“ (rež. Vytautas Žalakevičius, 1965), „Moteris ir keturi jos vyrai“ (rež. Algimantas Puipa, 1983), „Adomas nori būti žmogumi“ (rež. Vytautas Žalakevičius, 1959), „Mano vaikystės ruduo“ (rež. Gytis Lukšas, 1977), „Herkus Mantas“ (rež. Marijonas Giedrys, 1972), „Paskutinė atostogų diena“ (rež. Arūnas Žebriūnas, 1964), „Jausmai“ (rež. Algirdas Dausa, Almantas Grikevičius, 1966), „Vasara baigiasi rudenį“ (rež. Gytis Lukšas, 1982) ir kitų. Iš viso parengtos 23 kino ištraukos bei muzikos aranžuotės, kurių daugelis buvo atkurtos iš audioįrašų, bendradarbiaujant su kompozitoriais, mat pradėjus ruoštis projektui paaiškėjo, kad kino muzikos partitūros dingo kartu su Kino studija, jų tiesiog nebėra.

Projektas „Muzika kaip kinas“ buria nepaprastus atlikėjus dviem ypatingiems vakarams lapkritį. Koncertuose pasirodys daininikė Monika Liubinaitė, daugeliui geriau žinoma Monikos Liu vardu, nesenai surengusi savo kūrybos solinių koncertų turą po Lietuvą. Publika pamatys saksofono virtuozą Petrą Vyšniauską, kuris kartu su Monika Liu atliks titulinę filmo „Džiazas“ (rež. Raimundas Banionis, 1992) dainą „Toli toli“, kurtą Fausto Latėno. Ir ne tik. Koncerte dainuos ir operos solistai Lina Dambrauskaitė bei Šarūnas Šapalas, gros akordeonistas Nerijus Bakula bei kanklininkė Aistė Bružaitė.

Į šį kino ir muzikos renginį bilietus platina „Tiketa“.

Pagal organizatorių inf.