Rita Mačiliūnaitė

Tikrovėje neegzistuojančios gamtinės idilės įvaizdį sukeliančioje Ritos Mačiliūnaitės muzikoje, pasak autorės, siekiama „trapumo ir skaidrumo“, čia norima susekti garsų pėdsakus ir nužymėti šešėlių kontūrus. „Iš nuojautos“ gimusius kūrinius autorė dažnai komponuoja iš styginių virpesių ir šiugždesių, ornitologinių (egzotinių) medinių pučiamųjų pasažų, onomatopėjiškų elektroninių garsų. Kaip ir daugelio jos kartos kompozitorių, jos operų siužetai yra abstraktūs ir konceptualūs, išreiškiantys tam tikrą idėją (ar jų kompleksą), o ne konkrečią gyvenimišką situaciją.

Asta Pakarklytė

Biografija

Rita Mačiliūnaitė (g.1985) mokėsi kompozicijos bei solinio dainavimo (mecosopranas). 2010 m. ji baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, prof. Osvaldo Balakausko kompozicijos klasę. Taip pat studijavo Karališkoje Hagos akademijoje, stažavosi Latvijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Olandijoje. 2008 m. kompozitorė gavo Britten-Pears Young Artist Programme (Didžioji Britanija) kūrybinę rezidenciją.

Kompozitorės muzika skambėjo įvairiuose Lietuvos bei užsienio festivaliuose. 2007 m. gavo premiją už geriausią pasaulietinį kūrinį chorui konkurse „Vox Juventutis“, o 2008 m. jos opera „Dviskaita“ buvo apdovanota Lietuvos kompozitorių sąjungos rengiamuose Metų kūrinių rinkimuose. Ji aktyviai reiškiasi šiuolaikinio meno propagavime, organizuoja įvairius renginius, performansus. 2006 m. drauge su kompozitore Rūta Vitkauskaite įkūrė šiuolaikinės muzikos post-comedy stiliaus duetą „R&R Electronics“. Nuo 2007 m. drauge su kitais menininkais (kompozitoriais, atlikėjais) koncertuoja tarpdisciplininio meno kolektyve „Muzika yra labai svarbi“. Kaip vokalistė priklauso „Subtilusis trio“ bei vokalinio ansamblio „Balsai“ kolektyvams.

Tikrovėje neegzistuojančios gamtinės idilės įvaizdį sukeliančioje Ritos Mačiliūnaitės muzikoje, pasak autorės, siekiama „trapumo ir skaidrumo“, čia norima susekti garsų pėdsakus ir nužymėti šešėlių kontūrus. „Iš nuojautos“ gimusius kūrinius autorė dažnai komponuoja iš styginių virpesių ir šiugždesių, ornitologinių (egzotinių) medinių pučiamųjų pasažų, onomatopėjiškų elektroninių garsų. Kaip ir daugelio jos kartos kompozitorių, jos operų siužetai yra abstraktūs ir konceptualūs, išreiškiantys tam tikrą idėją (ar jų kompleksą), o ne konkrečią gyvenimišką situaciją.