Lina Lapelytė

Linos Lapelytės amplua yra daugialypis: ji – kompozitorė, garso menininkė, smuikininkė, vokalistė, performanso ir šiuolaikinės operos kūrėja. Nuo pat ankstyvojo kūrybos etapo menininkė daug dėmesio skyrė improvizacinei muzikai, savo pasirodymuose unikaliu, savitu stiliumi derindama smuiko ir elektronikos skambesį. Liną Lapelytę ypač domina šiuolaikiškos performatyvumo formos, artimos tiek šiuolaikinės operos žanrui, tiek ir performansui. Pasak menininkės, pastarųjų metų kūriniuose  „Geros dienos“,  „Candy Shop“, „Hunky Bluff“ ji gilinasi į išvietinimo, kitoniškumo ir grožio temas. Šiuose performatyviuose kūriniuose vaidinimo ritualas tampa estetikos, kontrolės ir tikrovės tyrimo įrankiu. Performansai ir operos pasižymi pastišo ir grotesko kupina ekspresija, kontekstualiu ir konceptualiu muzikalumu, teatrališka įtaiga, išraiškingu stilizuotu vizualumu. Juose aštriai atsiskleidžia postfeministinio meno tradicijai artimas jautrumas moters tapatybei ir jos daugiasluoksniam santykiui su šiuolaikine tikrove.

Tautvydas Bajarkevičius

Choras „Geros dienos!“

X
Choras „Geros dienos!“

Biografija

Lina Lapelytė (g. 1984) gyvena ir dirba Vilniuje bei Londone. Jos amplua yra daugialypis: ji – kompozitorė, garso menininkė, smuikininkė, vokalistė, performanso ir šiuolaikinės operos kūrėja. Tarpdisciplininį požiūrį į kūrybą liudija ir įgytas išsilavinimas: 2007 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ji įgijo smuikininkės specialybę (bakalauro diplomas), 2009 m. Londono Menų universitete su pagyrimu baigė garso meno (bakalauro diplomas), o 2013 m. Londono Karališkajame menų koledže baigė skulptūros studijas (magistro diplomas).

Nuo pat ankstyvojo kūrybos etapo menininkė daug dėmesio skyrė improvizacinei muzikai, savo pasirodymuose unikaliu, savitu stiliumi derindama smuiko ir elektronikos skambesį. Lina Lapelytė nuolat dalyvauja įvairialypiuose šiuolaikinės muzikos projektuose ir kolektyvinėse improvizacijose su žymiais tarptautinės improvizacinės muzikos scenos meistrais. Ji rengė kolaboracinius pasirodymus su Angharad Davies, Davidu Toopu, Johnu Butcheriu, Antonu Lukoszevieze, kvartetu „Twentytwentyone“, Eddie Prevostu, Davidu Ryanu, Peteriu Cusacku, Johnu Leafcutteriu, Rasa Alksnyte, Olga Nosova ir kitais.

Liną Lapelytę ypač domina šiuolaikiškos performatyvumo formos, artimos tiek naujosios operos žanrui, tiek ir performansui. Pasak menininkės, pasitelkdama dainą kaip objektą, ji gilinasi į išvietinimo, kitoniškumo ir grožio temas. Šiuose performatyviuose kūriniuose vaidinimo ritualas tampa estetikos, kontrolės ir tikrovės tyrimo įrankiu. Performansai ir operos pasižymi pastišo ir grotesko kupina ekspresija, kontekstualiu ir konceptualiu muzikalumu, teatrališka įtaiga, išraiškingu stilizuotu vizualumu. Juose aštriai atsiskleidžia postfeministinio meno tradicijai artimas jautrumas moters tapatybei ir jos daugiasluoksniam santykiui su šiuolaikine tikrove.

2014 m. kolektyvinis kompozitorės Linos Lapelytės, dramaturgės Vaivos Grainytės ir režisierės Rugilės Barzdžiukaitės darbas – opera „Geros dienos!“ buvo apdovanotas „Auksiniu scenos kryžiumi“ už geriausią lietuvių autoriaus pastatymą. 2013 m. Švedijoje vykusios Tarptautinės scenos menų bienalės metu Tarptautinis teatro institutas (ITI) šią operą iš daugiau kaip 400 darbų iš 35 valstybių atrinko į konkurso „Music Theatre NOW“ finalą, kur spektaklis buvo įvertintas „Globe Teana-Theatre Observation“ prizu – kvietimu pristatyti operą šiuolaikinio teatro festivalyje ACT Šanchajaus Dramos menų centre. Ši konceptuali minimalistinė opera taip pat buvo pristatyta vizionieriškame operos-teatro ir muzikos-teatro festivalyje „Prototype“ Niujorke, teatro festivaliuose „Auksinė kaukė“ Maskvoje ir „Sirenos“ Vilniuje, o jos premjera įvyko 2011 m. šiuolaikinės operos festivalyje „Naujosios operos akcija“.
 
Menininkės Linos Lapelytės autoriniai ir kolektyviniai kūriniai buvo pristatyti šiuolaikinio meno centruose Vilniuje, Glazge ir Niukasle „Baltic“ centre, Londono galerijose „Tate Modern“, Whitechapel, DRAF ir „Serpentine“ galerijos paviljone, „Ikon“ galerijoje Birmingeme, Šiuolaikinio meno institute (ICA) Londone, Skopje bienalėje, taip pat „BBC Proms“ koncertų programos kontekste Karališkoje Alberto salėje, Karalienės Elžbietos koncertų salėje Londone, Hadersfildo šiuolaikinės muzikos festivalyje, „Holland Festival“ Amsterdame ir kitur.
 

Kūrinio pavadinimas/Kompozitorius/Instrumentuotė

Metai

Trukmė

Pavyzdžiai

Užsisakyti

Kūrinio pavadinimas/

Metai/

Trukmė

Nr./Kūrinio pavadinimas/Kompozitorius

Leidinys

Skolinti

0