Ignas Krunglevičius

Ignas Krunglevičius yra kompozitorius ir vizualiųjų menų kūrėjas, gyvenantis Osle. Jo kaip kompozitoriaus kūrybinis braižas unikalus dėmesiu naratyvui, grindžiamam šiuolaikišku scenos traktavimu, konceptualiu muzikinės kompozicijos funkcionalumu, įvaizdžių simbolika, muzikaliai ir vizualiai konstruojamu draminiu polilogu. Kūriniai pasižymi pabrėžtinai redukuotomis muzikinės raiškos formomis. Aiškus ir įtaigus ritmas, siužetiška ir iliustratyvi kūrinių dinamika, įtampos atmosfera sceninius kūrinius paverčia tikrais psichologinių dilemų seansais (kūriniai „Gradients“, „Skinner Box“). Aktyvią kompozitoriaus karjerą naujosios muzikos pasaulyje lydi nuolatinis įsitraukimas į šiuolaikinio meno projektus bei dalyvavimas parodose, kuriose menininkas pristato įvairias medijas integruojančias instaliacijas ir videomeno darbus. Naujausiuose jų (paroda „Privatus sintaksės virusas“) menininkas plėtoja sintezės ir sinkretizmo estetiką. Viena svarbiausių garsinės raiškos priemonių čia – skaitmeninės muzikos koliažai ir virtualaus balso plastika.

Tautvydas Bajarkevičius

Confessions

X
Confessions

Two Regimes

X
Two Regimes

Biografija

Ignas Krunglevičius (g. 1979, Kaunas) yra kompozitorius ir vizualiųjų menų kūrėjas. Teminiu požiūriu menininkui įdomi normalumo ir anomalijos, savarankiškumo ir priklausomybės, normos ir pažeidimo, galios ir pavaldumo, tapatinimosi ir atstūmimo, impulsyvaus poelgio ir etinio vertinimo, bausmės ir nusikaltimo, tardymo ir įtikinėjimo dialektika. Tačiau menininko kūrybinį braižą išskirtiniu daro šios dialektikos subtilybių perteikimas įmantria kompozicinėmis ir siužetinėmis priemonėmis konstruojama mechanika. Ji pasižymi manipuliatyvia, direktyvia, serijine ir sugestyvia logika. Vienas pagrindinių draminių elementų šiuose kūriniuose – su aštria muzikine ritmika sinchronizuojamas šriftas. Naujausiose instaliacijose bei videodarbuose menininkas plėtoja sintezės ir sinkretizmo estetiką, priešpriešina futuristinės virtualumo romantikos apžavus ir jai antrinančias simuliacijos kaukes, gilinasi į nematomo, tačiau mus veikiančio mikropasaulio infrastruktūrą, jo metafiziką ir pragmatiką. Šiuos darbus lydi sintetinė skaitmeninė muzika, perteikianti šių kvazitikrovių atmosferą. Naratyvą čia kuria balsas ir jo simuliacijos, keičiančios ankstesnėse instaliacijose dominavusį grafinį šriftą.

Ignas Krunglevičius susidomėjo kompozicija dar gerokai prieš akademines studijas. Vilniuje dvejus metus asmeniškai mokėsi pas kompozitorių Osvaldą Balakauską. Vėliau išvyko į Oslą, kur 2002 m. įstojo į Norvegijos muzikos akademiją (kompozicija). Kūrėjas kartu plėtojo savo interesus bei patirtį vizualiųjų menų srityje: videomene, įvairias medijas integruojančiose instaliacijose. Sėkmingą ir aktyvią perspektyvaus jauno kompozitoriaus karjerą šiuolaikinės muzikos pasaulyje lydėjo nuolatinis įsitraukimas į šiuolaikinio meno projektus bei dalyvavimas parodose. Gyvendamas Osle menininkas išsaugojo glaudų ryšį su Lietuvos šiuolaikinės muzikos ir vizualaus meno scena. 

Ignas Krunglevičius dalyvavo Norvegijos šiuolaikinės muzikos festivaliuose „Ultima“,  „Borealis“, „Vinterlyd“, taip pat Hadersfildo šiuolaikinės muzikos festivalyje (JK), „Varšuvos rudenyje“ (Lenkija), „Gaidoje“ (Lietuva). Jis surengė kelias personalines parodas: „Attribution“ Oslo galerijoje „Kunstforening“, „Transparent“ Oslo galerijoje „Kunstnerforbundet“, „Privačios sintaksės virusas“ Vilniaus galerijoje „Vartai“. Dalyvavo 12-oje Havanos bienalėje „Between the Idea and Experience“, Venecijos architektūros bienalėje (Šiaurės paviljonas), 19-oje Sidnėjaus bienalėje „You Imagine What You Desire“, 7-oje Norvegijos skulptūros bienalėje, ir įvairiose grupinėse parodose, kurios vyko skirtinguose pasaulio taškuose: nuo Šiuolaikinio meno centro Vilniuje iki Pietų Australijos meno galerijos Adelaidėje ar „Te Tuhi“ meno galerijos Oklende. 2010 metais Ignas Krunglevičius apdovanotas Norvegijos banko DNB menininko premija ir Nam June Paiko apdovanojimu jauniesiems menininkams, kuriantiems elektroninio ar skaitmeninio meno darbus, kuriais nebijoma rizikuoti, peržengti žanrines ir kultūrines ribas, nerti į tarpdisciplininę teritoriją (apdovanojimo steigėjas – Šiaurės Reino-Vestfalijos meno fondas).

Tautvydas Bajarkevičius