Antanas Jasenka

Antanas Jasenka savo kūrybinę karjerą pradėjo rašydamas koncertinius kūrinius akustiniams instrumentams. Tačiau šiuo metu jo elektroninė ir elektroakustinė kūryba turi didesnę paklausą. Šios srities muzika yra intensyvi, dinamiška ir daugiasluoksnė, jos faktūra prisodrinta įvairiausio pobūdžio garsinių objektų (nuo harsh noise iki glitch ir soundscapes, kaip pavyzdį galima pateiktį garso takelį jo multimedijos leidinyje „Boarding Pass“). Kompozitorių taip pat domina kolektyvinės kūrybos platformos, tarpdisciplininis bendradarbiavimas su kitais garso, vaizdo ir teksto menininkais. Antanas Jasenka sėkmingai leidžia savo darbus užsienio įrašų kompanijose, dažnai pasirodo įvairiuose naujosios muzikos festivaliuose. Vedė elektroninei muzikai skirtas radijo laidas, taip pat kuria garso aplinką teatro spektakliams. Nuo 2008 m. rudens yra eksperimentinio projekto „Diissc Orchestra“, kuriame taip pat dalyvauja žinomi kompozitoriai ir elektroninės muzikos kūrėjai Martynas Bialobžeskis, Jonas Jurkūnas, Vytautas V. Jurgutis ir Arūnas Zujus, narys.

Jurij Dobriakov

Boarding Pass - OUT_IN out

X
Boarding Pass - OUT_IN out

Car Music - e.raimis & his music

X
Car Music - e.raimis & his music

Armonų trio - Melody

X
Armonų trio - Melody

Biografija

Antanas Jasenka (g. 1965) 1981 m. baigė fortepijono klasę Kėdainių vaikų muzikos mokykloje. Vėliau tą pačią specialybę studijavo Kauno Juozo Gruodžio aukštesniojoje muzikos mokykloje (baigė 1986 m.). 1983-1986 privačiai studijavo kompoziciją pas Algimantą Kubiliūną, o 1989-1991 m. pas prof. Osvaldą Balakauską. 1994 metais baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademijos prof. Vytauto Laurušo kompozicijos klasę.
 
Antano Jasenkos kūriniai skamba Lietuvos šiuolaikinės muzikos festivaliuose ("Jauna muzika", "Gaida", "Permainų muzika", "Iš arti"), taip pat užsienyje: Antrajame tarptautiniame jaunimo muzikos forume Kijeve (1993), "Eurocarillon" festivalyje Lijone (1993, 1996), "MaerzMusik" Berlyne (2003), "Artacts" St. Johanne (Austrija, 2003), "Personanongrata" Piarnu (2005), "Turning Sounds 3" Varšuvoje (2005), "Audio Art" Varšuvoje (2006), "Sonic Circuits" Vašingtone ir Niujorke (2007).
 
1994 už kūrinį "Āryas" kompozitoriui skirta "Tylos" premija, 1995 m. - Muzikos fondo premija (II) už kūrinį "Senovinės giesmės". 1998 m. už kūrinį "Ambient" Jasenkai skirta F. Schuberto draugijos organizuoto naujų kūrinių konkurso II premija. 2002 metais kompozitorius laimėjo prizą už geriausią elektroakustinį kūrinį ("Deusexmachina") Lietuvos kompozitorių sąjungos surengtame geriausių metų kūrinių konkurse. Už 2009 m. muziką spektakliams "Vieną vasaros dieną" ir "Vienos krūties istorija" bei už 2011 m. muziką spektakliams "Miranda" ir "Alisa stebuklų šalyje" Antanas Jasenka apdovanotas "Auksinio scenos kryžiaus" prizais. 2010-2015 m. Antanas Jasenka buvo elektroninės muzikos festivalio "Jauna muzika" vadovas.
 
Kompozitorius dalyvavo įvairiuose leidybiniuose, multimedijos projektuose užsienyje su tokiais žymiais menininkais kaip Ralf Wehowsky, The Hafler Trio, Artemij Artemjev, taip pat su Lietuvos menininkais: Dariumi Čiuta, Atrac, Orlandu Narušiu, ad_OS, Džiugu Katinu ir kt. Jo kūrybą yra išleidusios Rusijos, JAV, Olandijos, Kanados, Ispanijos, Portugalijos, Vokietijos, Belgijos, Anglijos, Prancūzijos, Lenkijos, Lietuvos leidybinės kompanijos. Nuo 2008 m. - elektroninės muzikos atlikėjų kolektyvo "Diissc Orchestra" narys. Tais pačiais metais išleistas debiutinis šios grupės albumas "D.O." (bendras penkių kompozitorių darbas, tarp kurių - ir Antano Jasenkos kūrinys "Minų laukas") pelnė Lietuvos kompozitorių sąjungos apdovanojimą už geriausią elektroakustinės muzikos kūrinį.
 
Antanas Jasenka savo kūrybinę karjerą pradėjo rašydamas koncertinius kūrinius akustiniams instrumentams. Tačiau šiuo metu jo elektroninė ir elektroakustinė kūryba turi didesnę paklausą. Šios srities muzika yra intensyvi, dinamiška ir daugiasluoksnė, jos faktūra prisodrinta įvairiausio pobūdžio garsinių objektų (nuo harsh noise iki glitch ir soundscapes, kaip pavyzdį galima pateiktį garso takelį jo multimedijos leidinyje „Boarding Pass“). Kompozitorių taip pat domina kolektyvinės kūrybos platformos, tarpdisciplininis bendradarbiavimas su kitais garso, vaizdo ir teksto menininkais.
0