Antanas Dombrovskij

Savitai interpretuodamas įvairias garsų ištraukas ir modifikuotų sintezatorių garsynus, Antanas Dombrovskij kuria struktūras, laviruojančias tarp noise, glitch, drone ir musique concrete. Jo muzika grįsta laužyta ritmika, kai po kiekvieno epizodo atsiveria vis nauji ir netikėti garsovaizdžiai. Šio garso menininko kūryba reikalauja susikaupimo – tik atidžiai klausantis jo muzikinis chaosas susidėlioja į vientisą, apgalvotą ir stebinančią garso laviną. Eksperimentinės elektroninės muzikos scenoje Antanas Dombrovskij dreifuoja tarp įvairių žanrų, koncepcijų ir projektų, veikdamas kaip skirtingų solinių („Gana2“) ir jungtinių („Betoniniai triušiai“, „Tiese“, „Twentytwentyone“) projektų narys.

Armantas Gečiauskas

Gana2 - Pavadinimui

X
Gana2 - Pavadinimui

Gana2 - Monotropa

X
Gana2 - Monotropa

Antanas Dombrovskij & Raminta Kurklietyte - oO

X
Antanas Dombrovskij & Raminta Kurklietyte - oO

Loop Rituals. Lithuanian Post-minimalism - Antanas Dombrovskij - 72240

X
Loop Rituals. Lithuanian Post-minimalism - Antanas Dombrovskij - 72240

Biografija

Eksperimentinės muzikos scenoje Antanas Dombrovskij pastebėtas 2002 m., kai tapo iniciatyvinės grupės „Virpesys“ nariu. Pagrindinis jos interesas buvo elektroninės ir triukšmo muzikos sklaida. Vilniuje veikė ir to paties pavadinimo klubas, kuriame buvo organizuojami lietuvių bei užsienio garso menininkų koncertai.

 

Garsininko solo pasirodymai – pseudonimu „Gana2“ – atliekami nuo 2003 m. Jie dažnai išsiskiria jo paties preparuotų sintezatorių (circuit bending) skambesiu, kuris derinamas su kitais akustiniais bei elektroniniais garsais. „Gana2“ pavadinimą Antanas Dombrovskij aiškina nurodydamas lietuvišką žodį „gana“ – žodžio „užteks“ sinonimą. Čia kalbama apie kūrybos proceso ribas, kurių jis neperžengia, o ties kuriomis sustoja arba bando jas aplenkti. Bet tai neišreiškia konservatyvaus požiūrio – atvirkščiai, menininkas stengiasi sukomponuoti įvairių prigimčių garsų spektrą, ką atspindi kita to paties žodžio „gana“ prasmė: Gana kaip Afrikos valstybė, kurioje naudojama apie 80 kalbų.

 

Sintezatorių preparavimo idėją menininkas aiškina kaip savotišką protestą prieš muzikos instrumentų gamintojų norą standartizuoti instrumentų skambesį. Jam atrodo absurdiška simuliuoti fortepijono ar vargonų garsą elektroniniu būdu, kai rezultatas tampa varganai menkas, lyginant su originalu. Epitetą „varganai menkas“ galima pakeisti į „kitoks“, o to „kitokio“ skambesio, kuris vis mažiau primena įprastus instrumentus, jis ir ieško.

 

Bendradarbiaudamas su įvairiais menininkais, Lietuvos eksperimentinės elektroninės muzikos scenoje Antanas Dombrovskij dreifuoja tarp įvairių žanrų, koncepcijų ir projektų. Nuo 2005 m. jis aktyviai įsitraukęs į įvairių jungtinių projektų veiklą: kuria kartu su 2005 m. susibūrusia audiopoetine grupe „Betoniniai triušiai“, poeto Tomo S. Butkaus eiles jungiančia su Antano Dombrovskio elektroakustine muzika (per savo gyvavimo laiką grupė išleido 3 albumus); dalyvauja Arturo Bumšteino sutelkto kvarteto „Twentytwentyone“ kūrybinėje veikloje, kuri prasidėjo nuo grafinių partitūrų interpretacijų bei amžiaus pradžios nebylaus eksperimentinio kino įgarsinimo. 2009 m. Antanas Dombrovskij ir garso menininkas Vilius Šiaulys įkūrė bendrą projektą „Tiese“. 2013 m. buvo išleista debiutinė jų kasetė „Ant širdies“. Garso menininkas taip pat yra sukūręs muziką keliems šiuolaikinio šokio spektakliams ir kaskart tęsia performatyvias kolaboracijas su teatro menininku Benu Šarka bei dainininke Skaidra Jančaite.

 

Antano Dombrovskij pasirodymai vyksta įvairiose galerijose, eksperimentinės muzikos festivaliuose, pogrindžio klubuose. Jo kaip solo atlikėjo koncertai vyko svarbiausiuose elektroninės muzikos festivaliuose Lietuvoje: „Garso Zona“, „Jauna Muzika“, „Centras“, „Enter“, „TARP“, „Speigas“, „Sumirimas“, „STRCamp“. Užsienyje garso menininkas dažniausia koncertuoja grupių „Twentytwentyone“ ir „Betoniniai triušiai“ sudėtyje. 

Armantas Gečiauskas

 

0