Daina Dieva

Daina Dieva – performansų kūrėja, muzikantė, garso dizainerė, kuratorė, vertėja, filmų autorė ir scenarijų rašytoja. Ji laisvai kalba 6 kalbomis, todėl nenuostabu, jog savo muzikoje tyrinėja komunikavimo metodikas plataus spektro temomis, pradedant individualiu ir kolektyviniu identitetu, baigiant destrukcija, galios santykiais ir žmogaus kūno ribomis. Jos pasirodymai primena kelionę – tai tapsmo kažkuo kitu metas, labai asmeniškas pokyčio ritualas. Savo muzikoje Daina Dieva kuria aidinčius atmosferiškus garsovaizdžius, pagrįstus ne vien elektronika, bet ir gyvai naudojamais instrumentais, vokalo ir aplinkos garsų įrašais, kurie, jungiami gilaus drone stiliaus, kuria sapnišką dark ambient ir post-folk žanrų garso monolitą. 

Ilona Klimaitytė

The Silent One

X
The Silent One

Ice Cold

X
Ice Cold

Insect Crown

X
Insect Crown

Biografija

Baigusi lietuvių ir italų kalbų filologijos studijas Vilniaus Universitete, Daina Pupkevičiūtė (a.k.a. Daina Dieva) pradėjo garso ir video režisūros studijas Saluzzo (Italija) aukštesniojoje muzikos mokykloje. Po šių studijų ji atliko praktiką kino kompanijoje Marselyje (Prancūzija) ir dirbo dokumentinio kino operatore bei videokūrėja Turine (Italija). Jos kūryba yra paveikta kiekvienos iš šių patirčių – būtent jos ir nulėmė, jog Daina Dieva savo, kaip muzikantės, performansų ir videomenininkės, darbuose naudoja skirtingas medijas bei raiškos metodus.
 
Visų pirma, ji yra muzikos autorė ir atlikėja, kurianti garso kompozicijas instaliacijoms bei performansams, individualiai arba kolaboracijose pasirodanti įvairiuose Lietuvos alternatyviosios muzikos koncertuose ir festivaliuose, kaip antai „Mėnuo Juodaragis“, „Centras“, „Speigas“, „Šerkšnas“, „Tundra“, „Kupolės“  ir mažesniuose koncertuose. Dainos Dievos projekto išskirtinumas slypi švelniame, tačiau masyvumo turinčiame skambesyje. Jungdama skaidraus lengvumo turintį vokalą, fleitą, kankles bei gitarą su svaresnio drone turinčiais efektais, savo muzika ji kuria kinematografišką ir daugiasluoksnę atmosferą, kurios tematika artima archaiškiems sutartinių įvaizdžiams.
 
Įdomu, jog pirmieji jos pasirodymai vyko ne Kaune, kur Daina Dieva augo ir aktyviai veikė alternatyviosios muzikos scenoje, bet Sardinijoje (Italija), kolaboruojantis su vietiniu kūrėju  Svart1. 2011–2012 m. ji grojo projekte „Lapot“, kurio debiutinė kasetė „Igneous Corrosion“ buvo išleista suomių „Obscurex“ leidykloje. Projektas surengė gyvus pasirodymus Vilniuje, Kaune ir Helsinkyje (Suomija). Tarp koncertų Italijoje ir Suomijoje įsiterpė koncertai Vokietijoje, Latvijoje, Estijoje ir Lietuvoje. 2012–2014 metais Daina Dieva turavo Vokietijoje ir Lenkijoje su kitais Lietuvos elektroninės muzikos projektais „Oorchach“, „Bruzgynai“, „Aram Anam“, „Obšrr“ ir „Skeldos“. 
 
Daina Dieva yra išleidusi tris albumus: „Nakčia“ (2009), „Incubi-Succubi“ (2009), „Leaving the Garden“  (2011). Greitai juos papildys ir ketvirtasis albumas, įrašytas bendradarbiaujant su kitu lietuvišku industrial ambient projektu „Skeldos“. Pastaraisiais metais Daina Pupkevičiūtė dažnai turuoja užsienyje, pavyzdžiui, kartu su šiuo muzikiniu projektu jau yra aplankiusi Vokietiją, Italiją, Latviją, Estiją ir Suomiją. 
 
Greta muzikinių projektų, Daina Dieva yra viena aktyviausių performanso menininkių Lietuvoje. Ji dalyvavo Vilniaus žemės meno festivalyje „Metamorphosis“ ir meno mugėje „VilniusART“, Plungės performansų festivalyje „Simbolis“, Vilniaus dailės akademijos ir Klaipėdos kultūros komunikacijų centro šiuolaikinio meno dienose „Kosminė Odisėja 2014“ ir kituose renginiuose. Pastaruoju metu ji vis dažniau reprezentuoja Lietuvą užsienyje: 2014 m. birželį ji pasirodė Turkijoje (Stambulo jaunųjų performanso menininkų platformoje), gegužę – Vokietijoje (Berlyno festivalyje „Month of Performance Art“), rugsėjį – Didžiojoje Britanijoje (Bristolio Bienalėje). Daina Pupkevičiūtė taip pat organizuoja performanso meno populiarinimui Lietuvoje skirtą festivalį „CREATurE Live Art“ (ir yra viena jo iniciatorių), kuriame jau tris metus pristatinėja įdomiausius Europos performerius Kauno publikai. 
 
Jos performansuose naudojamas kraujas, vanduo, žemė, ugnis, medis, vytelės, siūlai ir kitos medžiagos, simboliškai sujungia įvairias gamtos jėgas ir žmogaus kūną. Pasirodymai tematiškai kryptingi ir nagrinėja žmogaus būties klausimus – skirtingus dialogo matmenis, praradimus ir būdus su juo susidoroti, artimumą ir nuotolį, atsirandantį tarp tavęs ir tave supančių žmonių. Jos pasirodymai turi daug interaktyvumo elementų, tačiau jų esmė slypi performatyvioje asmeninėje terapijoje. Kiekvieno pasirodymo centre – žmogus (pati atlikėja), kuri kviečia dialogui stebėtojus, performanso procese pasikeičia pati.